Eerste week down under! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu Eerste week down under! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu

Eerste week down under!

Door: Esmee Joosten

Blijf op de hoogte en volg Esmée

24 April 2015 | Australië, Port Macquarie

Inmiddels alweer een week achter de rug in Australië. Een week die voorbij is gevlogen! Na aankomst in Collaroy drukke dagen gehad en bijkomen van een jetleg. De woensdag dat we incheckte in het hostel hebben we 's middag lekker aan het strand gelegen, binnen 2minuten lag ik te slapen.. Tja dat krijg je als je al zo'n 48 uur wakker bent door een lange vliegreis. 'S avonds hebben we lekker een bbq gehad met de hele groep en daarna de eerste avond de kroeg in. Tjonge wat een gezellige avond/nacht was het. Een spel met z'n allen gedaan en al snel zaten we aan een tafel met 20, waaronder ook Australiërs. Achteraf bleken het politieagenten te zijn die ook gewoon ff gezellig een avondje op stap waren. Toen de kroeg ging sluiten stelde ze voor om met een drankje richting het strand te gaan en daar verder te chillen, agh waarom ook niet? Het waren ten slotte politie's die het vroegen! Werkelijk een top eerste avond gehad! De volgende dag vroeg in de kleren en een heerlijke wandeling gemaakt langs de longreef walk! Het weertje was heerlijk, kortom een top dag! Ook hebben we in deze eerst week een regeldag gehad waarin ik een bankpas, simkaart en medicare heb geregeld. De terugweg naar Collaroy zijn we met de ferry gegaan, werkelijk wat is het mooi om vanaf het water Sydney by night the zien (check foto's)!
Een ander hoogtepuntje was het bezoek aan de blue mountains, wauw wat was dit mooi! Tuurlijk was ik wel een beetje bang bij de gedachte welke beesten ik er allemaal tegen zou kunnen komen. Toen ik de gids ook vroeg of er veel slangen zaten, zei die: ' oh no mate, I'm doing this job my hole fucking live, I've just saw 2 times a snake'. Ik dacht: dat is dus 2x te veel, haha! Maar goed, verstand op nul en gaan! Ik ben blij dat ik dit prachtig natuurgebied heb mogen bewonderen, WAUW!
Na nog een paar rustige chill dagen in Collaroy was het tijd om te gaan. Sydney was het nieuwe plan, midden in de stad dus maar een hostel geboekt en laat het echte avontuur na de regeldagen maar beginnen. Na 2 dagen regen, storm en een verschrikkelijk hostel was ik helemaal klaar met Sydney! Tijd om de oostkust af te reizen. Ik was wel klaar met het leven als een zwerver met je zak brood, pot pindakaas en tas te slenteren door de stad.. Tja het was echt tijd voor iets nieuws! Dus hup de bus geboekt en het volgende plaatsje was Newcastle! Een heerlijke rustig hostel en een top dag om de stad te verkennen. Want tsja het zonnetje brand weer lekker! Na een dag was Newcastle ook wel weer gezien dus nu in de bus m'n reis aan het vervolgen naar Port Merquire! Ik heb nu nog 1,5 week om in brisbane te komen en in elke plaatsje te stoppen waar ik wil samen met Odette (reisbuddy uut grunn)! Over 1,5 week begint het nieuwe avontuur! Er blijkt gewoon een boer te zijn die deze twee noordelingen in huis neemt en wat te eten bied in ruil voor een paar uurtjes werken! Dus nog ff genieten van het strand voordat ik op een paard of motor in de outback achter het vee aan zit te jagen, yihaaaa!!

Ik hoop op de farm straks iets van bereik of wifi te hebben dan zal ik jullie op de hoogte stellen van m'n avonturen bij m'n Australisch gezin!
Cheers mate's!

• 24 April 2015 - 06:59

Steffannie:

Zelf daar sluit je de kroeg al?? Moet niet gekker worden haha
    Ah dus je hebt de eerste cowboy al gevonden ;) succes met je reis er naar toe!!

• 24 April 2015 - 07:18

Tout:

Das ook echt wat voor jouw een farm! Haha , wat weer een te gek verhaal Esmee!
    Veel plezier op de boerderie Xx

• 24 April 2015 - 08:36

Nel Van Aarle:

hoi Esmee, leuk dat je bij dat Australies gezin zit, hebben wij ook gedaan ze zijn meestal super gast vrij.
    Geniet er van we horen van je groetjes Nel

• 24 April 2015 - 09:11

Jiska:

Aaaaah esmee! Wat een mooie verhalen... wat zul jij genieten! Veel plezier in het australisch gezin en op de boerderij!!! Jiiiiihaaaaaa

• 24 April 2015 - 09:28

Opa:

Opa en oma kijken de hele week naar een nieuw reisverslag,nog veel plezier in australie,mooi dat je
    plekje heb gevonden. Groetjes ooooop en oma.

• 24 April 2015 - 09:47

Marjan :

Hey Ausie girll,

Zo te lezen begin jij je draai aardig te vinden.
    Het is geweldig om je verhalen te lezen, vooral het genot wat je er uit haalt.
    Kan niet wachten op nieuwe verhalen en foto's.
    Hoe toevallig dat je een maatje hebt uit Groningen, ideaal.
    Lekker genieten daar.

• 24 April 2015 - 16:18

Linda:

Heyyyy meissie...wat weer een supergaaf verslag! Mooi dat jullie een fam hebben gevonden waar je kunt verblijven,straks lekker tussen de koeien en schapen bivakeren.En wat gaan jullie vast nog veel zien op je trip nr Brisbane!!! Succes en liefs mams xxx

• 26 April 2015 - 14:16

Willie:

Hoi Esmee,
    goed te lezen dat jet het weer naar je zin hebt na het verhaal over het Hostel in Sidney.
    Mooi zoveel te zien daar. Hoop dat je het in Brisbane ook leuk vindt. Begreep dat je daar eerts wat gaat werken. veel succes