Het verschrikkelijke outback avontuur - Reisverslag uit Injune, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu Het verschrikkelijke outback avontuur - Reisverslag uit Injune, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu

Het verschrikkelijke outback avontuur

Door: Esmee Joosten

Blijf op de hoogte en volg Esmée

08 Mei 2015 | Australië, Injune

Het outbackavontuur
Waar moet ik beginnen? Oke, bij het begin maar gewoon. We zijn op dinsdag 4mei om 7u 's avonds vertrokken met de trein naar Roma. Ik denk dat er in totaal zo'n 15 mensen in de hele trein zaten. De gemiddelde leeftijd was rond de 65 gok ik. De mensen in de trein keken ook nogal verbaasd op naar twee van die jonge meiden in de trein richting de outback. Ze vroegen wat we van plan waren te doen. Toen we vertelde om aan het werk te gaan op een cattle farm voor 4uurtjes per dag in ruil voor onderdak en voedsel, waarschuwde ze ons meteen al. Ze zeiden laat je niet bedriegen en pas goed op jezelf! Het waren allemaal schatjes die oude mensen in de trein. Het was een gezellige reis! Na een treinreis van 11uur kwamen we aan in Roma waar we werden opgepikt door Victor (een jongen uit duitsland die ook op de cattle farm werkt). Hij nam ons mee voor een ontbijt, boodschappen halen voor een week en 2e hands werkkleding. Na het finishen van dit alles, gingen we op weg naar de farm wat nog zo'n 1,5uur rijden was vanaf een soort van 'bewoonde wereld' genaamd Roma. We moesten kilometers ver rijden over zandpaden om bij het huis van de farm te komen. Het bleek een huis midden in de outback te zijn. Toen ik het zag, durfde ik het niet eens een huis te noemen. Het was werkelijk verschrikkelijk! Een bruine douche, bruine wc, een stank overal en door het hele huis lagen muizenkeutels en liepen muizen. Halleluja... Waar ben ik beland?! Hier wil ik dood nog niet gevonden worden, als mensen je hier überhaupt zullen vinden is dan nog maar de vraag. Voor het slapen gaan een pil tegen de stress genomen om proberen de nacht te overleven tussen het ongedierte. De volgende dag moesten we om 7uur beginnen met werken. Ik moest samen met Victor in een landrover de cattle voeren. Daarna moest een truck gehaald worden en aangezien ik een rijbewijs heb mocht ik de landrover terug rijden. Ook op een quad de outback in geweest om hekken te repareren. De rest van de dag hekken staan slopen, afbreken en zo rood als een kreeft worden in de brandende zon. De volgende dag weer de hele dag met de handen in het prikkeldraad gezeten om hekken af te breken. Wat rondrijden in de landrover en op de quad, de 13 honden eten geven, paarden voeren en me weer voelen als een slaaf en viezerik. Jep, ik heb het helemaal gehad en wil zo snel mogelijk weg! Onze baas was net diezelfde dag vertrokken voor een weekend naar de oostkust dus dat leek Odette en mij de ideale kans om er tussenuit te naaien. Een smoes verzonnen dat ik vanaf maandag een betaalde baan had aangeboden gekregen en dus zo snel mogelijk weg moest. Victor was bereid om ons te brengen naar Roma, hier moesten we nog wel 7u zien te overleven voordat de bus zou komen naar Brisbane. Uiteindelijk met wat geluk bij een super lieve vrouw in huis mogen zitten, kopje thee drinken en zelfs een aantal uurtjes mogen slapen! 'S nachts naar de bus gebracht want die vertrok om 01:45. Om 09:00 uur 's ochtends zullen we weer arriveren! Ondanks de super slechte ervaring op de smerigste farm die er maar bestaat ben ik wel een ervaring rijker. Ik kan zeggen dat ik in een landrover en op een quad heb gereden met een roedel honden achter me aan. Dat waren echte de geluksmomentjes van de dag! Het heeft me echt de ogen doen openen en ik zal blij zijn met elk schoon en warm bedje dat ik nog zal krijgen! Ik ga in de sunshinecoast heel erg m'n best doen om een normaal baantje te vinden! En ten slotte: wat is het toch fijn als je een travelbuddy hebt om elkaar in zulke moeilijke momenten er doorheen te slepen! Thanks mate!!

  • 08 Mei 2015 - 20:58

    Marjan:

    Hey meisie,

    Wat een belevenissen. Geloof direct dat het een van jouw grootste nachtmerries was.
    Het quat rijden zal daar vast geweldig zijn geweest, en lekker zanderig hahaha.
    Hoe is het verder? Mis je het Terschelling al een klein beetje

  • 08 Mei 2015 - 21:17

    Esmée Joosten:

    Hey Marjan!
    Op momenten als de afgelopen dagen mis ik het zeker! Maar goed zulke momenten horen er ook bij en dat maakt je alleen maar sterker! Het is een echte eye opener geweest en bovenal een goede les! En wie kan later nou vertellen dat die op een quad en landrover met een roedel honder door de outback heeft gecrosst?! Die ervaring heb ik maar weer mooi!

    Liefs!

  • 08 Mei 2015 - 22:08

    Steffannie:

    Whoazers wat een creepy situatie! Heb de foto's er bij gezien ... Yuk! Je hebt gelijk om je tijd daar niet te slijten ... Dan maar geen cowboys maar surfdudes! Succes daar!!

  • 09 Mei 2015 - 09:53

    Jan Kraster:

    Opa en oma kunnen weer rustig slapen,wat een geluk dat jullie weer terug zijn bij de chinees,altijd mooi dat jullie een achter deurtje hebben,Groetjes.



  • 09 Mei 2015 - 17:48

    Linda:

    Geweldig nieuws dat jullie weer in de bewoonde wereld zijn!!!! Erg om te zien waar jullie terecht waren gekomen,maakte me echt zorgen en idd slapeloze nachten toen ik je foto,s en video zag!! Vanaf nu zal het vast beter gaan,weer een ervaring rijker haha...succes meissie!


    Liefs mij xxx

  • 10 Mei 2015 - 09:49

    Willie:

    Hoi Esmee,
    Wat een belevenis, zoiets meemaken sterkt je zeker. Maar liever maak je dit niet weer mee.
    Wel geweldig op de quad zeker en in de landrover zeker. Er zullen vast fijne plaatsen voorbij komen waar je kan werken. Veel succes met het vinden daarvan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 7531

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 06 April 2016

Australië

06 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: