Plannen gewijzigd, op naar Thailand - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu Plannen gewijzigd, op naar Thailand - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu

Plannen gewijzigd, op naar Thailand

Door: Esmee Joosten

Blijf op de hoogte en volg Esmée

17 Mei 2015 | Australië, Airlie Beach

en dan krijgt je reis ineens een andere twist.. zoveel tijd om hier na te denken. De dag waarop ik een brief van school kreeg veranderde eigenlijk alles. Het schijnt zo te zijn dat ik nog steeds de matchingday voor mijn sportopleiding kan doen in juli. Dat heeft me zo aan het denken gezet. Ik kan ervoor kiezen om hier te blijven tot en met maart 2016 en dan nog eens een half jaar wachten tot dat ik kan beginnen met school. Of beginnen in September, maar ga ik hier geen spijt van krijgen? Nee, ik denk het niet! ik heb nu in 5 weken al bijna de gehele oostkust gezien, dat was het gene wat ik zo graag wou! Ook ben ik voor een kleine week de outback in geweest om te rijden op een quad en land rover. Dat gevoel was fantastisch net zoals het gevoel dat ik had op elke plekje waar ik stopte aan de oostkust. Over een maand is m'n geld op en zou ik ervoor moeten kiezen om me ergens te vestigen aan de oostkust om te gaan werken. Dan moet ik elke dag de bossen in om fruit te plukken onder warme omstandigheden. Is dat wat ik wil en geniet ik hier dan nog net zoveel als dat ik nu doe? M'n doel in Australië is: eindelijk de rust vinden, mezelf leren kennen en nadenken over wat ik met m'n toekomst wil. Zijn deze 3 dingen nu al geslaagd? Ja dat zijn ze! Ik heb de rust gevonden waarna ik al zo lang verlangde. Ik heb mezelf leren kennen. Daarmee weet ik dat ik altijd iemand was van het laatste moment en afwachtend in veel dingen. Ik heb hier geleerd dat ik dingen moet doen want anders gebeuren ze niet. Ik heb hier niemand gehad om op terug te vallen dus ik moest uiteindelijk wel, anders kom je nergens. Wil je van A naar B, je hebt geen keus je moet iets ondernemen! Ik ben er ook achter gekomen dat ik echt niet zonder m'n sport kan, dat mis ik zo hier! En natuurlijk je kan hier ook hardlopen maar geloof me in 28 graden vind ik dat geen pretje. M'n knie voelt goed na een jaar revalideren en ik denk elke dag aan het moment dat ik weer kan beginnen met sporten. En een sportopleiding wat ik al roep sinds ik een jaar of 5 was. En dat brengt me ook meteen bij m'n 3e doel: m'n toekomst. Dat is het afmaken van m'n studie en een baan vinden in de sportwereld. Al deze dingen bij elkaar opgeteld kies ik er voor om in September weer te gaan starten met school. M'n droom is uitgekomen, ik heb het lef gehad om naar Australië te vliegen en de oostkust af te reizen. Ik heb de meeste prachtige plekjes in een gedeelte van de wereld mogen bewonderen. Ik heb nieuwe mensen leren kennen en ben een hele ervaring rijker. Gesurfd in de blauwe zee terwijl achter me dolfijnen door het water sprongen. Gecrost op een quad en landrover met een roedel honden achter me aan door de outback. Wakker geworden op plekjes die zelfs in je dromen nog niet zo mooi zijn. Alvast weer een volgend doel gesteld. Eind mei vlieg ik vanuit Australië naar Thailand om daar nog een maand een ander stukje van de wereld te kunnen zien. Ik heb er enorm veel zin in om naar Thailand te gaan, lekker in een resort en nog even genieten. Ik weet zeker dat wanneer ik terug keer in Nederland, ik een rijker mens ben. Financieel misschien niet maar qua ervaringen wel! Australië, Taipei en Thailand gezien. Straks weer lekker studeren, weer wonen in m'n stadje Groningen en als het mee zit het voetballen weer oppakken! Ik kijk er naar uit!
Tot snel in Nederland mate's ;-)

  • 17 Mei 2015 - 09:11

    Tout:

    Wat fijn Esmee dat je zoveel rijker bent geworden!
    Enne we kunnen nog wel een voetbalster gebruiken hoor ;)
    Nog heel veel plezier Xx

  • 17 Mei 2015 - 10:31

    Nel:

    hoi Esmee, wat een nieuwe plannen heb je weer, maar volg je hart dan komt alles goed.
    Ik hoop wel dat je ook nog even naar Terschelling komt voor die tijd.
    Geniet nog maar even want het is nu zeker zomaar om.
    Een hele dikke knuffel en pas goed op je zelf, tot gouw

  • 17 Mei 2015 - 10:35

    Steffannie:

    Jeetje Esmee! Wat een wending zeg !! Geniet nog even van aussie en straks in Thailand!! Tot in augustus dus??? :D #voetbal ;)

  • 17 Mei 2015 - 10:39

    Marjan:

    He meis,

    Zo dat is nog eens een verhaal en wat een omslag ineens.
    Wat een beslissingen moet je dan maken.
    Een keuze met je hart volgens mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 7525

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 06 April 2016

Australië

06 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: