Wauw, wat geniet ik! - Reisverslag uit Lennox Head, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu Wauw, wat geniet ik! - Reisverslag uit Lennox Head, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu

Wauw, wat geniet ik!

Door: Esmee Joosten

Blijf op de hoogte en volg Esmée

28 April 2015 | Australië, Lennox Head

De tijd lijkt hier te vliegen.. Even een verslagje van m'n laatste dagen omdat ik anders bang ben om alles te vergeten! 'S nachts aangekomen in port maqcuarie, zelfs in de nacht voelde ik me al meteen thuis. Het hostel ozzie pozzie zag er werkelijk fantastisch uit! Ook de kamers waren netjes en de bedden lagen heerlijk. Meteen maar besloten dat we hier wel iets langer wouden blijven. De eerste dag in Port Maqcuarie hebben we maar gebruikt om het dorpje te verkennen. Gewandeld langs painted rocks, super tof om te zien! Toen verder gelopen naar de beach en daar heerlijk ff gelegen. 'S avonds in het hostel was het tijd voor tafeltennis wedstrijdjes. Ze zeiden allemaal: ' Damn! Nobody can win from the dutch girl'. Haha, het was mooi om m'n sport kills ff te showen. De volgende ochtend was het tijd voor m'n eerste keer surfen om 6u 's ochtends tijdens zonsopgang. Met het vroege opstaan had ik echt geen moeite want ik had er zo ongelofelijk veel zin in! Wetsuits aan en hup in het busje naar flinny beach. Surfplank gepakt, de zon kwam op en ik zag wat dolfijnen door het water springen. Damn wat gaaf! Met m'n surfplank onder m'n arm het water ingerend, op m'n plank gaan liggen toen de juiste golf er aan kwam, paddle en hop daar ging ik mee met de golf samen met Odette. Wauw dat gevoel was zo ongelofelijk mooi, volgens mij was dat het beste gevoel dat ik heb gehad in Australie tot nu toe! 2uur lang op m'n surfboard in het water gelegen.. En ja het is zelfs gelukt te staan na heel wat schrammen, bloed en blauwe plekken. Verder hebben we die dag wat rond gelopen in de stad, het was anzacday: een soort van bevrijdingsdag hier in Australie. Tijdens deze wandeling hebben we een jongen ontmoet, hij woont in Perth en heeft een auto. Hij zei you can join me, dat klonk erg goed dus vanaf nu reizen we verder in een auto! De volgende ochtend kon ik het niet laten om nog 1x vroeg op te staan om tijdens zonsopgang te gaan surfen. En wauw ik kan het steeds beter, ik geniet echt zo enorm van m'n tijd hier! Daarna was het tijd om uit te checken en verder te reizen per auto! Ik zit heerlijk op de achterbank, voor me zit Odette die zit te genieten alsof ze de koningin is, haha. Met goede muziek in de auto, en een fantastische uitzicht laat Yu ons de meeste prachtige plekken zien! Dit hadden we nooit kunnen zien als we 's nachts in de bus naar de volgende plek waren gereisd. Het is wel grappig dat onze chauffeur nog al gek is op het maken van foto's, ik voel me soms net een model die op elke plekje een pose moet aannemen voor een foto. Dan doet die je haar en moet je op een bepaalde manier kijken, haha te grappig! Ik heb ondertussen veel plekjes gezien. Zo zat ik op een ochtend op het gras tussen de Kangaroo's, hoe gaaf is dat?! Geslapen in Coffs Harbour en nu in Lennox Head. Lennox head is een prachtige plek, vanochtend heeft Yu een hele duur skateboard gekocht waar ik ook gewoon op mag rijden. Rij nu dus gewoon op een skateboard door dit prachtig dorpje met de zee naast me. Ik kan nauwelijks omschrijven hoe geweldig dit allemaal is. Morgen gaan we richting Byron Bay, een echt surf paradijsje. Ik kijk er naar uit, want heb alweer ongelofelijk veel zin om het water in te gaan met m'n surfboard! M'n knie vind het surfen overigens minder leuk.. Maar dat zijn zorgen voor later :)
Ik ben zo blij dat ik deze reis ben gaan maken.. Het voelt precies zoals de surfleraar het omschreef: step out of your comfortzone and the magic will happen...

  • 28 April 2015 - 12:38

    Linda:

    Hallo Esmee
    Je geniet duidelijk van je reis! Geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    Leuk om te lezen en af en toe te horen....xxx have fun!!!

  • 28 April 2015 - 13:44

    Willie:

    Hoi Esmee,
    wat een enthousiast verhaal. geweldig om te lezen. Zijn er geen walvissen. wij hebben al een paar keer een wailwatch mee mogen maken. dat is ook fantastisch om te zien .
    Blijf lekker genieten en voorzichtig met de mannen, je weet maar nooit
    Veel plezier op de farm straks

  • 28 April 2015 - 14:59

    Angela:

    He Esmee!
    Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik hoop dat je nog vele geweldige momenten mag mee maken daar in Australie.
    Maar daar twijfel ik niet aan

  • 30 April 2015 - 23:01

    Steffannie:

    Gaaf weer Esmee! En lekker alles op blijven schrijven voor de thuisblijvers :)

  • 03 Mei 2015 - 11:50

    Opa En Oma:

    Wat een geweldige verslag,echt gaaf, opa en oma, Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 7547

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 06 April 2016

Australië

06 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: