Teleurgesteld maar wel geaccepteerd.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu Teleurgesteld maar wel geaccepteerd.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu

Teleurgesteld maar wel geaccepteerd..

Door: Esmee Joosten

Blijf op de hoogte en volg Esmée

23 Mei 2015 | Australië, Sydney

Na het veranderen van m'n reisplannen is er inmiddels alweer een hoop gebeurd. Na het besluit om in September te gaan studeren zijn Odette en ik zo snel mogelijk naar Cairns gereisd. Cairns was het eindpunt van onze reis langs de oostkust. Het noordelijkste puntje en dus ook het warmste. We zaten in een heerlijk hostel met een zwembad, centraal gelegen bij het centrum en het strand. Ondanks de top bestemming waren het weer rare dagen waarin veel gebeurde. Dingen die je niet ziet aankomen en wanneer ze eenmaal gebeuren nogal moeilijk zijn om te accepteren. Het plan was om naar Thailand te gaan omdat het daar goedkoop is en nog even lekker onbezonnen te kunnen genieten. Via de reisorganisatie en vliegmaatschappij (China Airlines) waarmee we gevlogen zijn werden mooie beloftes gedaan. Het toevoegen van een stopover in een Aziatisch land (Thailand) kan kosteloos wanneer je maar wil. Klinkt leuk zo op het eerste gezicht, niet waar? We keken er ontzettend naar uit! Datum was al geprikt, resorts waren al uitgezocht we moesten alleen China Airlines nog bellen. Contact met onze reisorganisatie (Australian Backpackers) hadden we al gehad, het was volgens hun dan ook geen probleem om ff een stopover te maken in Thailand. Eerst even met jetstar bellen om onze vlucht van Cairns naar Sydney een paar dagen te verplaatsen om vervolgens in 1x door te vliegen naar Thailand vanaf Sydney. Ik deed het woord aan de telefoon met de vliegmaatschappij Jetstar waar we onze binnenlandse vlucht hadden geboekt. Omboeken was geen probleem er waren alleen wat kosten aan verbonden. Ik vroeg de mevrouw vriendelijk hoeveel ons dat zou kosten waarop ze antwoordde 32 dollars madam. Ik heb 2x nagevraagd: ' Are you sure it's 32 dollars?' Yes it is! Dan geloof je het en geef je je creditcard gegevens. Later op de dag kom je er achter dat er 130 euro van je creditcard is afgeschreven. De vriendelijke mevrouw was niet zo vriendelijk geweest om te vertellen dat er extra kosten overheen zouden komen voor het wijzigen. Ze vertelde alleen dat de ticket 32 dollar meer zou kosten. Nou lekker dan, genaaid door dat rot mens!! Zo gaat het ineens wel heel snel met het geld...
Maar goed, niet meer aan denken! Eerst China Airlines ff bellen voor het wijzigen van onze stop in Thailand. Tijdens onze telefoongesprek bleek al snel dat dit nieuws ook niet erg positief bleek te zijn. Kosteloos wijzigen van je ticket, nou daar hadden ze nog niet eerder van gehoord leek het wel. Ook dat grapje zou nog eens 200 euro per persoon gaan kosten. Tjonge wat kun je je op zo'n moment genaaid voelen. Door de hoge kosten van de binnenlandse vlucht en ook nog eens de extra kosten voor het vliegen naar Thailand gaat het nu wel heel moeilijk worden. Ik heb nog een klein beetje geld op m'n rekening staan maar niet veel meer. Odette bijna niks meer. Dus voor haar zou het helemaal geen optie meer zijn om naar Thailand te gaan aangezien ze al een keer eerder is genaaid met tourtjes die ze heeft gekocht. Op het moment dat zo'n te gek plan als Thailand niet meer door lijkt te gaan heb ik het wel even enorm moeilijk gehad! Ik heb erover nagedacht om een week/2weken alleen te gaan maar dan zou ik helemaal blut thuis komen. Aangezien ik ook m'n vaste lasten nog gewoon heb en geen baangarantie, heb ik besloten volgende week samen met Odette terug te vliegen. We zijn hier al die weken reismaatjes geweest en zo wil ik het ook afsluiten! Ik heb het nu kunnen accepteren dat het is zoals het is. De laatste dagen in Sydney nog even volop genieten en dan kan ik het boek van m'n droom sluiten. Ik heb een ongelofelijke toffe tijd gehad in Australië, gezien wat ik wou zien en een nieuwe vriendschap rijker!

Tot snel lieve mensen!

  • 23 Mei 2015 - 17:09

    Marjan:

    Hey toppertje,

    Wat een belevenissen weer daar. Zo zie je maar niet alle mensen zijn eerlijk tegen je.
    Maar vergeet 1 ding niet. De reis die je nu al gemaakt zal niemand van je afnemen.
    Die mooie droom reis, waar je zoveel aandacht en waar je zo naar uitzag heb je mogen doen.
    Wat een goed gevoel moet dat zijn

  • 23 Mei 2015 - 17:12

    Dario:

    Hoi Esmee

    Meisje jij hoeft je nergens voor te schamen! Je moet juist heel TROTS zijn dat je zon avontuur bent aangegaan!! Ik vind jou een kanjer!! Essy vind dat ook!! Als je terug bent moeten we gauw een keer wat afspreken. Kan je ons al jouw avonturen vertellen!!

    geniet nog even een paar dagen daar en een fijne vlucht terug.

    Liefs Dario

  • 24 Mei 2015 - 00:27

    Steffannie:

    Jeetje Esmee! Snap je besluit maar gek hoe snel iets in een korte periode kan veranderen ..! Fijne week nog en een goede reis alvast!

  • 26 Mei 2015 - 09:10

    Karola:

    He Smeetje, toppertje. Rijkdom is niet altijd in geld uit te drukken. We zijn supertrots op je dat je dit avontuur bent aangegaan. Dus wees ook vooral trots op jezelf! Kijk eens wat je afgelopen maanden hebt meegmaakt en geleerd! We zijn erg benieuwd naar je verhalen en kijken uit naar je terugkomst. Weet je al wanneer en hoe laat je op Schiphol aankomt? Groetjes van ons allemaal! PS En zo kun je nog een paar daagjes bij opa en oma op de camping logeren (even backpacken in het Beerze Bos. Thijs wijst je graag de weg:-)

  • 26 Mei 2015 - 09:52

    Esmee Joosten:

    Heei Karola!
    Bedankt! Ben ook super blij dat ik dit ben gaan doen! Het is een hele ervaring geweest en heb er absoluut veel van geleerd! Straks weer lekker studeren, iets waar ik ook enorm naar uitkijk! En ik ben zeker van plan om nog even op de camping te logeren!
    Ik vlieg morgenavond 10pm! Moet helaas wel 16u in Taipei wachten wat erg vervelend is.. Maar zal dan uiteindelijk vrijdag de 29e om 09:15 am landen op schiphol!:)
    Tot snel!:)

  • 04 Juni 2015 - 05:11

    Aijolt:

    Dag meid
    Ik heb je de hele tijd een beetje gevolgd, maar ik blijf het stoer vinden, wat je allemaal gedaan hebt!!
    Jammer dat het allemaal wat anders ging, dat je in het begin van het avontuur had gehoopt!!

    Toch wel weer een hele ervaring rijker en ik wens je verder alle geluk van de wereld toe!!

    See you!

    Groetjes even doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 7539

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 06 April 2016

Australië

06 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: