Doei bewoonde wereld, hello outback.. - Reisverslag uit Injune, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu Doei bewoonde wereld, hello outback.. - Reisverslag uit Injune, Australië van Esmée Joosten - WaarBenJij.nu

Doei bewoonde wereld, hello outback..

Door: Esmee joosten

Blijf op de hoogte en volg Esmée

06 Mei 2015 | Australië, Injune

Even weer een update vanaf de andere kant van de wereld!

Na m'n avonturen in Lennox head was Byron Bay de volgende stop. Ik beeldde me in hier lekker te kunnen surfen, maar dat leek allemaal in het water te vallen. Het heeft 2/3 dagen lang geregend. Ondanks dat door het luxe van een auto toch veel plekjes in de omgeving kunnen zien. Zo zijn we op een middag in Nimbin geweest. Nimbin werd omschreven als een hippiedorp, nou geloof me dat was het ook! Mensen zitten op straat muziek te maken en drugs is daar geen taboe. Heb me werkelijk de ogen uit gekeken en voelde me er niet thuis. In het eerste hostel YHA in byron bay een private room geboekt, ik had zelfs een twee persoonsbed. Dit leek eventjes als een sprookje, maar niets bleek minder waar te zijn. Onze reisgenoot en tevens chauffeur bleek 's nachts bang te zijn voor de storm en regen. Tot midden in de nacht wakker geweest door een jongen die angstig in een hoekje zat. Het leek wel een ander mens op dat moment, het was een verschrikkelijke nacht! Na een slechte nacht moesten we ons super deluxe kamertje inruilen voor een hippiekamp. Geloof me, dat is ook niet alles! Slapen onder een dunne laken, smerig sanitair en kamergenoten die 1 voor 1 's nachts stoned/dronken binnen strompelen. Ondanks dat hadden ze wel heerlijke koffie! De volgende stop zou surfers paradise zijn. Dit leek in eerste instantie weer een drukke plaats dus eigenwijs als we waren wouden we naar Stradbroke Island. Met verschrikkelijke noodweer in ruim 2uur er naar toe gereden. Tjonge wat een storm en wat gevaarlijk om te reizen met zulks weer. Dit weer heb ik nog niet zo erg in Nederland meegemaakt. Toen dachten we dat er waren, maar dat leek allemaal maar een illusie. Het was de bedoeling dat je per boot met de auto over moest naar Stradbroke Island. In geen honderduizend jaar dat ik met dit weer per boot over ga naar een eiland. Een plan B moest worden bedacht, door rijden naar Brisbane was geen optie vanwege het weer. Uiteindelijk een erg goedkoop hostel gevonden in Manly Harbour, dat was er ook wel aan af te zien. Weer een nacht zonder deken en een matras van 10cm. Ondanks dat lekker geslapen en werd ik wakker met een zonnetje via het raam, yes!! Terug naar surfers paradise, tjonge wat hebben we daar genoten! Heerlijk genoten van de rust, want het bleek er helemaal niet een feestend gebied te zijn. Ik leer mezelf hier wel ontzetten goed kennen. Ik merk dat ik niet iemand ben die houd van de feestende mensen om me heen, maar meer geniet van de rust en prachtige omgeving. Ik denk dan ook dat ik binnenkort snel de westkust op wil zoeken, minder backpackers en bovendien ook een prachtige omgeving!

De afgelopen dagen een hoop afgereisd. veel gezien en veel meegemaakt. De afgelopen 3 dagen heb ik me prima vermaakt in Brisbane. Wauw, ik had niet verwacht dat dit zo'n grote stad zou zijn. Heerlijk hostel en uitstekend weer (een graad of 28). Ik heb trouwens nog iets super stoms meegemaakt! We hadden een voedseltas die we altijd bewaren in de koelkast. Ik heb hem 's avonds in de koelkast gezet en de volgende ochtend was die weg.. Bleek dat ik zo stom was geweest om hem in de koelkast 'free food shelves' had gezet. Wat inhoud: rest wat je niet meer gebruikt en beschikbaar is voor andere mensen. Oeps.. weg was al ons eten, haha!

Ook hebben we afscheid genomen van onze reisgenoot toen we aankwamen in Brisbane, dus geen luxe meer om alles te zien vanuit de auto. De 1e dag in Brisbane zijn we naar een bioscoop geweest in new-farm een plaatsje 3km vanaf de stad. De film was in het Engels, wat natuurlijk wel ff nieuw voor me was, maar m'n Engels gaat al zoveel beter dat het eigenlijk vanzelf ging. Ook hebben we tijdens onze dagen in Bribane met een cityhopper ferry door de rivieren gevaren. Erg leuk om de stad vanaf het water te kunnen bewonderen. Gisteravond zijn we vertrokken om 7uur 's avonds met de trein naar Roma. We moesten totaal 11uur reizen. Ik gok dat er hooguit 15 mensen in de trein zaten, en allemaal rond de 60 jaar. Ze vonden het geweldig dat we gingen werken op een cattle farm! Eenmaal in Roma werden we opgepikt door een andere jongen die hier werkt op de farm. We gingen eerst lunchen en boodschappen doen. Ook moesten we naar een 2e hands winkel voor cowboy kleren, jemig wat zie ik er verschrikkelijk uit! Vanaf Roma was het nog 2uur rijden naar de farm. Tjonge, ik weet niet waar ik ben beland zeg.. Een huisje in the middle of nowhere, muizenkeutels overal en bruin douche/wc water. De baas is aardig en de jongen ook. Vanmiddag mochten we slapen aangezien we kapot waren van de lange reis. Morgen zal het avontuur beginnen, ik heb werkelijk geen idee meer wat ik er van moet gaan verwachten. Ik laat het allemaal maar op me afkomen en hoop op het beste!
Cheers mate's!

  • 06 Mei 2015 - 17:20

    Steffannie:

    Jij en geen feestmensen om je heen?? Het moet niet gekker worden haha! En ondanks de regen kom je dus op onverwachte plaatsen! De charmes van reizen :) succes met het omarmen van de outback!! :)

  • 06 Mei 2015 - 19:33

    Alie Van Der Pol:

    Hoi Esmee. Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben. Ik lees met plezier je verslagen.
    Hoop dat jullie het leuk hebben op de farm en ik wacht weer op het volgende verhaal en misschien een foto???? Heel veel liefs Alie.

  • 06 Mei 2015 - 20:57

    Linda:

    Hallo;
    Wat een avontuur waar je aan bent begonnen! Je ziet en beleefd echt heel veel.leuke dingen.minder leuke dingen. En nu op een farm met een muizenplaag brrrr.....maar ondertussen al ontzettend veel meegemaakt en gezien! En je gaat vast nog veel meer meemaken.wat een mooie verhalen. Meid ben ontzettend trots op je dat je dit allemaal toch maar ff doet!!! dikke knuf mams xx

  • 08 Mei 2015 - 21:07

    Marjan:

    Wat ben je toch in een mooie omgeving beland, zo te lezen ben je echt aan het genieten.
    Ondanks dat het weer een beetje tegen zit weet jij je wel te vermaken.
    Het is genieten om jou verhalen zo te lezen.
    En dan die geweldige foto's.

    Dikke knuffel

  • 08 Mei 2015 - 22:48

    Willie:

    hoi Esmee, wat geweldig om wat je beleefd te lezen. ook ik geniet mee. Een geweldig avontuur zo te horen. Blijf lekker genieten en succes op de farm, blijf je volgen vind het te leuk. nu nog foto's? of doe ik iets niet goed. tot horens

  • 08 Mei 2015 - 22:50

    Esmée Joosten:

    Heei willie!
    Leuk om al je reacties te lezen! Er staan een aantal foto's onder het kopje foto's in het linker keuze menu! Succes :)

  • 08 Mei 2015 - 22:54

    Willie:

    hoi meid, zag net dat er wel foto's staan. wil wel in je slippers staan als ik dat zie. Blijf heerlijk genieten, dan doen wij het ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmée

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 7536

Voorgaande reizen:

13 April 2015 - 06 April 2016

Australië

06 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: